ابدومینوپلاستی چیست

جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی ابدومینوپلاستی که به عنوان تامی تاک نیز شناخته می شود، نوعی جراحی است که برای بهبود ظاهر شکم با برداشتن بافت پوست اضافی از ناحیه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی چیست و چه هدفی دارد؟

هدف از جراحی ابدومینوپلاستی برداشتن بافت پوست یا چربی اضافی از ناحیه شکم است تا سفت‌تر به نظر برسد و ماهیچه‌های شکم بیشتر نمایان شود. این می تواند یک روش نسبتاً رایج برای زنانی باشد که افزایش وزن ناگهانی یا بارداری را پشت سر گذاشته اند. در طول بارداری یا افزایش وزن، دیواره شکم در عضلات تمایل به جدا شدن دارد. جراحی ابدومینوپلاستی می تواند به ترمیم دیواره ها و “سفت کردن” آنها کمک کند.

 

 

قبل از جراحی چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از انجام عمل جراحی، باید در یک جلسه مشاوره شرکت کنید که در آن می توانید با پزشک خود در مورد آنچه می خواهید از جراحی به دست آورید صحبت کنید. همچنین در اینجاست که می‌توانید در مورد بیماری‌ها یا مشکلاتی که ممکن است روی نتایج این روش تأثیر بگذارد، به ما اطلاع دهید. این شامل یادداشت هر دارویی است که مصرف می‌کنید و توسط پزشک شما تجویز نمی‌شود. مشاوره به ما این امکان را می دهد که تشخیص دهیم آیا از نظر سلامتی برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی خوب هستید یا خیر، به همین دلیل مهم است که در طول مشاوره کاملاً صادق باشید. همچنین اقدامات احتیاطی خاصی وجود دارد که باید انجام دهید:

– قبل از جراحی وزن ثابتی داشته باشید.

– از مصرف قرص های ضد بارداری حدود ۴-۶ هفته قبل از عمل خودداری کنید.

– ۶ هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

– قبل از عمل حمام یا دوش بگیرید تا منطقه تمیز باشد.

– ۷ روز قبل از جراحی ناحیه تحت عمل جراحی را تراشیده یا اپیلاسیون نکنید.

 

اگر هنوز قصد بچه دار شدن دارید، باید در نظر بگیرید که آیا انجام این عمل برای شما مناسب است یا خیر، زیرا بارداری نیز می تواند بر نتایج این عمل تأثیر بگذارد.

 

مراحل ابدومینوپلاستی

 

جراحی ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

در طول جراحی، شما تحت بیهوشی عمومی خواهید بود. به طور معمول ۳ شکل از جراحی ابدومینوپلاستی وجود دارد که می توان انجام داد:

– روش استاندارد شکم

– مینی شکم

– شکم

 

     ابدومینوپلاستی استاندارد

این برای بیماران نسبتاً رایج است و شامل ایجاد یک برش در معده و اطراف ناف است. در بالای ناف، چربی و پوست اضافی برداشته می شود. سپس پوست اطراف این نواحی سفت می‌شود و بخیه می‌شود تا ظاهری زیباتر از عضلات شکم نشان دهد.

 

     مینی تامی تاک

مینی تامی تاک زمانی است که بافت پوستی کمتری در نزدیکی قسمت تحتانی معده برداشته شود. یک برش درست بالای ناحیه شرمگاهی قرار می گیرد و در اینجاست که چربی و بافت برداشته می شود. پس از برداشتن بافت و چربی اضافی، برش با بخیه های قابل حل بخیه می شود. این نتیجه متفاوتی را برای یک ابدومینوپلاستی کامل یا استاندارد ارائه می دهد.

 

 

      ابدومینوپلاستی چیست

این جراحی ابدومینوپلاستی شامل برداشتن بافت پوست از قسمت های فوقانی و تحتانی معده است. در این حالت برش به صورت افقی روی معده و همچنین در سراسر آن ایجاد می شود تا بافت مربوطه حرکت کند. همان برداشتن بافت پوست و چربی اعمال می شود و سپس برش ها با بخیه های قابل حل بخیه می شوند.

 

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش برای شما بهترین است در طول مشاوره شما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

جراحی می تواند تا ۳  ساعت طول بکشد. پس از جراحی، انتظار دارید کمی احساس ناراحتی و تورم داشته باشید، بنابراین به بخش بازگردانده می شوید، جایی که می توانید استراحت کنید و دوباره حرکت کنید. اگر علائم ناراحتی را احساس کردید، بیهوشی ارائه می شود تا درد کمی بی حس شود. توصیه می شود که ترتیبی دهید که از بیمارستان گرفته شوید و تا حدود ۲ هفته از آنها در خانه مراقبت کنید. بسته به کاری که انجام می‌دهید، توصیه می‌شود که ۲ هفته از محل کار نیز مرخصی بگیرید. در طول این مدت، احتمالاً با شروع بهبودی، تغییراتی را در ظاهر اسکار و پوست ابدومینوپلاستی مشاهده خواهید کرد.

 

مراقبت های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

مهم است که توصیه های مراقبت های بعد از جراح را دنبال کنید که شامل موارد زیر است:

 

  • تا دو هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.
  • تمرینات سبک را قبل از بازگشت به تمرینات عادی برای حدود ۶ هفته بعد از آن شروع کنید.
  • از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.
  • تا زمانی که احساس راحتی برای بستن کمربند ایمنی ندارید، وسیله نقلیه را نرانید.
  • زخم ها را تا حد امکان خشک نگه دارید.
  • یک لباس حمایتی نیز توصیه می شود که باید حداقل تا ۴ هفته پس از عمل پوشیده شود. همچنین باید در صورت امکان از افزایش وزن جلوگیری کنید.

 

آیا درمان های جایگزینی وجود دارد؟

درمان‌های جایگزینی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را نسبت به درمان ابدومینوپلاستی انجام داد. لیپوساکشن روش دیگری است که می تواند چربی و بافت پوست را کاهش دهد. این را می توان به تنهایی انجام داد یا با یک تامی تاک همراه شد.

 

چه نتایجی باید انتظار داشته باشم؟

اکثر بیماران از نتایج جراحی به شدت راضی هستند، با احساس سفت شدن عضلات شکم. در ابتدا، ممکن است یک احساس عجیب و غریب وجود داشته باشد، اما با گذشت زمان، معمولا پس از حدود ۶ هفته پس از جراحی ابدومینوپلاستی، کاهش می یابد.

 

اکنون میدانید ابدومینوپلاستی چیست؟
برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب تر است، باید از یک متخصص مشاوره بگیرید تا با بررسی وضعیت بدنی شما بهترین روش را به شماتوصیه کند. همچنین هر کدام از این روش ها اگر توسط فردی با تجربه انجام نشود ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. دکتر امین سرشت با ۱۶ سال سابقه در جراحی های زیبایی، به زیبا جویان مشاوره می دهد. برای دریافت مشاوره با مطب دکتر امین سرشت تماس بگیرید.

 

منبع: https://www.ukaesthetic.com/procedures/abdominoplasty/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید